Minicursus eetbare wilde planten

Ontdek de wereld van het eten uit de natuur en geniet van het heerlijke lentegroen met de minicursus eetbare wilde planten. In de lente komen eetbare wilde planten, kruiden en bloemen weer volop tevoorschijn. Natuurorganisatie IVN-KNNV Assen organiseert in mei een minicursus eetbare wilde planten. Tijdens een theorieavond en een excursie leer je van wildplukexpert en IVN Natuurgids Leah Groeneweg welke planten eetbaar zijn, hoe je ze herkent en gebruikt. Ze vertelt hoe je verantwoord en veilig kunt plukken, geeft verrassende recepten en benoemt ook andere toepassingen.
De theorieavond is op donderdagavond 16 mei van 19.30 tot 22.00 uur in het Duurzaamheidscentrum in het Asserbos, Bosrand 2 in Assen. De excursie (voor max 20 deelnemers) is op zaterdagochtend 25 mei en start om 10.00 uur vanaf de parkeerplaats achter Bistro Aa (voormalig café De Aanleg), Asserstraat 63 in Rolde. Aanmelden verplicht via activiteiten@ivnassen.nl. Deelname aan de minicursus kost € 10,- voor leden van IVN-KNNV en € 15,- voor niet-leden (contant/pin). Het bijwonen van alleen de theorieavond kost € 2,50 voor leden en € 5,- voor niet-leden.

Agenda:                      Minicursus eetbare wilde planten
Datum lezing:             Donderdag 16 mei van 19.30 tot 22.00 uur
Locatie lezing:             Duurzaamheidscentrum, Bosrand 2, 9401 SL Assen
Datum excursie:         Zaterdag 25 mei van 10.00 tot 12.30 uur
Locatie excursie:        Parkeerplaats achter Bistro Aa (voormalig café De Aanleg), Asserstraat 63, 9451 TA Rolde
Aanmelden:                activiteiten@ivnassen.nl
Kosten:                       € 10,- voor leden IVN-KNNV en € 15,- voor niet-leden (contant/pin). Alleen theorieavond kost € 2,50 voor leden en € 5,- voor niet-leden.

do 16 mei 2024 van 19:30 tot 22:00

Duurzaamheidscentrum, Bosrand 2, 9401 SL Assen