Op zoek naar libellen in Drentsche Aa-gebied

De Insectenwerkgroep van Natuurorganisatie IVN-KNNV Assen organiseert zondag 9 juni om 12 uur een libellenexcursie. De excursie duurt 2 tot 3 uur en start vanaf de parkeerplaats Molensteeg bij Oudemolen. Natuurgidsen Gerben ter Haar en Marco Tanis nemen de deelnemers een paar uur mee in de wereld van libellen en juffers in natuurgebied De Heest.
Dit natuurgebied ligt tussen twee diepjes van het beekstelsel van de Drentsche Aa: het Taarlosche diep en het Gasterense diep. Tot eind vorige eeuw was dit landbouwgebied. Daarna heeft Staatsbosbeheer dit gebied afgeplagd en vernat om de oorspronkelijke vegetatie te herstellen. Er groeien nu weer zeldzame planten en het water heeft meer ruimte gekregen. Dat maakt dit gebied heel geschikt voor libellen en juffers.
Zorg voor waterdicht schoeisel en een verrekijker(tje). Deelname kost € 2,50 voor leden van IVN-KNNV en Het Drentse Landschap en kost € 5,- voor niet-leden. Er is plek voor maximaal 20 deelnemers. Aanmelden verplicht via activiteiten@ivnassen.nl

Datum:             Zondag 9 juni 2024
Vertreklocatie: Parkeerplaats Molensteeg, Molensteeg 4, 9484 TE Oudemolen
Tijdstip:            12:00 uur tot ongeveer 15:00 uur