Paddenstoelencursus in Assen

Wegens eerder succes herhaalt natuurorganisatie IVN-KNNV Assen de succesvolle vierdelige paddenstoelencursus, gegeven door Roeland Enzlin. Roeland is mycoloog en auteur van diverse boeken en artikelen over paddenstoelen. De cursusavonden zijn op 9, 16 en 30 oktober en op 28 oktober is er een excursie. Dit is echt een aanrader voor iedereen die nieuwsgierig is en wat meer over paddenstoelen wil weten. Roeland Enzlin is een enthousiaste en kundige docent en voor je het weet loop je in de herfst voortdurend op de grond te kijken op zoek naar mooie en bijzondere exemplaren.
Roeland leert je de basisinformatie over paddenstoelen maar hij kan zeker wat meer de diepte in gaan indien gewenst. Het is de bedoeling dat iedere deelnemer op de cursusavonden 10 verschillende paddenstoelen meeneemt (bewaren <10°C / in de koelkast). Verder graag een mesje meenemen. Voor loepjes wordt gezorgd.

Cursusavonden:         Maandag 9, 16 en 30 oktober van 19.30 uur tot max 22 uur
Excursie:                    Zaterdag 28 oktober van 10 uur tot max 12.30 uur
Locatie/startplek:        Bosrandzaal (tegenover het Duurzaamheidscentrum) in het Asserbos
Aantal deelnemers:    maximaal 20